Många frågetecken på hur dem arbetar och använder sig av saker

JAG VET INTE VARFÖR JUST DESSA BILDER INTE VILL LÄGGA SIG ÅT RÄTT HÅLL - det fungerade inte att rotera dem!
Vi tyckte det var helt sjukt att dem kunde sätta upp lappar med gamla kanlyer..

Idag fick jag och Sara besöka ögon,näsa, mun mottagningen. Det var riktigt intressant
för att han ville visa så mycket av vad han kunde göra. Vi fick även vara försöks
kaniner åt varandra för att se när han filmade/tog kort i vår näsa och öron. På mig gjorde
han även en gastroskopi genom nästan så Sara kunde följa mig från nästan ner till svaljet.
Jag kunde även se allt själv och det var inte så glamorösa bilder - men vi hade riktigt roligt
under den stund som vi besökte denna avdelningen!
På varje avdelning så använder dem kastruller som burkar att lägga sprutor i som ska
göras rena efter använding. Dem tar reda på allt som går att ta reda på och använda igen.
Jag tycker faktiskt att vi i Sverige borde kunna använda vård material några fler gånger
än bara en gång och sedan kasta det.
Idag fick vi även vara på den äldre avdelningen och se hur dem tar hand om dem äldre.
Här ligger dem efter med utvkclingen något enormt. Personalen tänker inte på deras
ergonmi eller hälsa. Sjuksköterskorna springer med nålar och mediciner hit och dit, när
dem väl delar medicinerna så tar dem med händerna. Undra om dem vet vad handskar är
och att man måste tvätta och desinfektera händerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0