Läkare

Att sitta och fika med fyra läkare är häftigt. Men att en läkare slutar tidigare för att visa oss deras konsthall och deras herrgård är ännu häftigare. Hemma skulle jag vara glad om någon läkare kunde vara tillgänglig....
Idag började vi dagen med att följa med några ungdomar till gymnasiet för att se hur dem har det. De hade gammal utrustning, men det var ändå som på högstadiet hemma. Man visade inte särskilt mycket respekt mot läraren och man pratade bort stora delar av lektionerna. Men de kommer nog mogna dem också.....
Efter tre timmar i skolan var det dags för sjukhuset igen. Dessa fantstiska läkare som hela tiden vill oss vårat bästa. Det är roligt att det är stolta över vad de har på sjukhuset och inte ser till vad dem inte har. De är väldigt roligt att se när dem visar upp sina saker då de visar dem med stolthet och hela tiden vill visa oss hur de fungerar, därav vi får testa allt, igår var det massage, idag var det att undersöka näsan och läkaren såg ganska snart att jag var allergisk.. Även då ville dem göra det så bra för mig som möjligt så det var nästan så att han skrev ut medicin till mig.
För varje dag som går så gillar jag landet mer och mer och imorgon ska vi visas till vad vi i Sverige kallar för förfallet, men som för vissa är bostäder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0